Nå er det på tide med et eventyr.. Karakter: 4

Stories: the path of Destinies

Nå er det på tide med et eventyr..

Av VegardM 29.08.2016 21:37
morsomt, oppgraderinger, valgalternativer, gjenspillbarhet
repetiv grinding, fastmontert kameravinkel


Prolog:
I et land, i en annen verden, plyndret reven Reynardo de svevende øyene.
Etter å lovet moren sin å ikke dø i galgen, slo han seg til ro hjemme,
med musikk, kort og vin.
Men Keiseren forandret seg med tiden. Han var en gang en blyg og ydmyk padde,
som bygde universiteter.
Men det gikk et rykte om massegrav i skogen. Midnatts ritualer, ofre som skrek.
De Imperske Ravnene omringet landsbyer, og ingen overlevde.
Ravnene kom til Ubar for gamle bøker med store krefter. Men bibliotekarene
hadde gjemt dem. Så Ravnene brente bibliotekarene. I stor sinne,
drev de innfødte vekk Ravnene, men de kom tilbake med en større hær.
Gutten rømte med en av bøkene. Han var modig, og dum, og ville verve
seg til Rebellene.
Og Reynardo hadde lovet å beskytte ham.
Reynardo foreslo å gi Ravnene boken for at de skal stoppe.
Men gutten vil beskytte boken fra Ravnene. Den inneholder
en mystisk hemmelighet, tross alt.
Gameplay:
Du starter kun med kunnskapen å gå og svinge med sverdet. Du møter straks på
noen ravner, så du lærer spillet.
Du møter på en lukket dør, som trenger et spesifikt sverd for å åpnes.
Dette er også en spillteknikk gjennom hele spillet. Du lærer å oppgradere sverdet.
Du lærer også at du kan bruke en grappling hook, som du kan bruke til både å angripe
fiendene, og som en erstatning for hopping.
Etter å ha spillt litt, dør din kompanjong, men han etterlater seg boken, som er den
neste store gameplay-funksjonen i spillet.
Gjennom en historie, spiller du ut kapitler fra boken. Og mellom disse kapitlene,
får du 2-3 forskjellige valg å gjøre. Og valget du gjør, endrer historien i boken,
og dermed også hvordan den slutter.
Etterhvert som du dreper fiender, åpner kister, og ødelegger krystaller i verdenen,
får du erfarings poeng, mineraler, og element essenser.
Dette bruker du på å oppgradere karakteren din med liv og angrep, og oppgradere sverdet
ditt.
Gjenspillbarhet:
Det er ikke så fryktelig nøye, med hvilke av valgene du tar, for når historien slutter,
kan du velge å starte nesten helt forfra, og ta et nytt valg. På denne måten, kan du
levle opp karakteren din, og oppgradere både deg og sverdet videre, og prøv å finne alle
de 25 mulige sluttene i boken. Du har også muligheten til å finne snarveier, og åpne
de lukkede dørene, som du ikke har greid tidligere.
Dette er gøy. Det er kjempe fint, fordi det gir en høyere gjenspillbarhet, og du får lyst
å gjøre det samme igjen, bare for å gjøre en liten endring.
Men det er én ting dårlig med dette. For hver gang du starter på nytt, starter du ved
det første kapittelvalget, og det vil bli ganske repetivt etterhvert, å gå gjennom
de samme banene, sloss med samme monstrene, og fordi sverdene dine har en maks grense
du kan nå, allerede før du har oppnådd 50% av sluttene.
Vanskelighetsnivå, grafikk, lyd, og skuespillere
Vanskelighetsnivå: Spillet har en helt grei vanskelighetsnivå. Det starter lavt, siden du også er svak,
og har en økende kurve, dess sterkere du selv blir.
grafikk: Spillet har en tegneserie-aktig stil på sitt 2.5D plattform spill.
Det er fargerikt, og har flere fine detaljer på diverse ting.
lyd: Spillet har en bakgrunnsmusikk, som går i fra rolig og avslappende,
til raskt og spennende. lydeffektene paser godt til denne typen spill.
Skuespillere: Den eneste stemmegiveren i dettespillet, er Historie fortelleren
Julian Casey, har både en god fortellerstemme, og er morsom i dette spillet.
Han har tidligere vært med i alle Assassin's Creed, og Deus Ex.
Andre ting:
Spillet har et fastmonterkameravinkel. Mitt problem med dette, som helt klart mange
føler det samme, har jeg forklart i min forrige anmeldelse: Knack.
Gjenspillbarheten er super, med mye forskjellig å gjøre. Men når man må gå gjennom
hele historien, på de akkurat samme banene, 25 ganger, blir det fort veldig repetivt.
Spillet er forholdsvis familievennlig, da det ikke er blod i spillet, men en del "vold",
noen referanser til "svake banneord" og genitalia.
Spillet har usynlige vegger. Det er praktisk talt umulig å dette ned i avgrunnen,
med mindre det skjedde en liten glitch.
Når du dør i spillet, starter du som regel et stykke bak der du kom fra. Fiender får
ikke respawn, før du starter en historie på nytt.
Prolog:

I et land, i en annen verden, plyndret reven Reynardo de svevende øyene. Etter å lovet moren sin å ikke dø i galgen, slo han seg til ro hjemme, med musikk, kort og vin. Men Keiseren forandret seg med tiden. Han var en gang en blyg og ydmyk padde, som bygde universiteter. Men det gikk et rykte om massegrav i skogen. Midnatts ritualer, ofre som skrek. De Imperske Ravnene omringet landsbyer, og ingen overlevde. Ravnene kom til Ubar for gamle bøker med store krefter. Men bibliotekarene hadde gjemt dem. Så Ravnene brente bibliotekarene. I stor sinne, drev de innfødte vekk Ravnene, men de kom tilbake med en større hær. Gutten rømte med en av bøkene. Han var modig, og dum, og ville verve seg til Rebellene. Og Reynardo hadde lovet å beskytte ham. Reynardo fåreslo å gi Ravnene boken for at de skulle stoppe. Men gutten vil beskytte boken fra Ravnene. Den inneholder en mystisk hemmelighet, tross alt.

Gameplay:

Du starter kun med kunnskapen å gå og svinge med sverdet. Du møter straks på noen ravner, så du lærer spillet. Du møter på en lukket dør, som trenger et spesifikt sverd for å åpnes. Dette er også en spillteknikk gjennom hele spillet. Du lærer å oppgradere sverdet. Du lærer også at du kan bruke en grappling hook, som du kan bruke til både å angripe fiendene, og som en erstatning for hopping. Etter å ha spillt litt, dør din kompanjong, men han etterlater seg boken, som er den neste store gameplay-funksjonen i spillet. Gjennom en historie, spiller du ut kapitler fra boken. Og mellom disse kapitlene, får du 2-3 forskjellige valg å gjøre. Og valget du gjør, endrer historien i boken, og dermed også hvordan den slutter. Etterhvert som du dreper fiender, åpner kister, og ødelegger krystaller i verdenen, får du erfarings poeng, mineraler, og element essenser. Dette bruker du på å oppgradere karakteren din med liv og angrep, og oppgradere sverdet ditt.

Bilde fra spillet

Gjenspillbarhet:

Det er ikke så fryktelig nøye, med hvilke av valgene du tar, for når historien slutter, kan du velge å starte nesten helt forfra, og ta et nytt valg. På denne måten, kan du levle opp karakteren din, og oppgradere både deg og sverdet videre, og prøv å finne alle de 25 mulige sluttene i boken. Du har også muligheten til å finne snarveier, og åpnede lukkede dørene, som du ikke har greid tidligere. Dette er gøy. Det er kjempe fint, fordi det gir en høyere gjenspillbarhet, og du får lyst å gjøre det samme igjen, bare for å gjøre en liten endring. Men det er én ting dårlig med dette. For hver gang du starter på nytt, starter du ved det første kapittelvalget, og det vil bli ganske repetivt etterhvert, å gå gjennomde samme banene, sloss med samme monstrene, og fordi sverdene dine har en maks grense du kan nå, allerede før du har oppnådd 50% av sluttene.

Vanskelighetsnivå, grafikk, lyd, og skuespillere:

Vanskelighetsnivå: Spillet har en helt grei vanskelighetsnivå. Det starter lavt, siden du også er svak,og har en økende kurve, dess sterkere du selv blir.

Grafikk: Spillet har en tegneserie-aktig stil på sitt 2.5D plattform spill.Det er fargerikt, og har flere fine detaljer på diverse ting.

lyd: Spillet har en bakgrunnsmusikk, som går i fra rolig og avslappende,til raskt og spennende. lydeffektene paser godt til denne typen spill.

Skuespillere: Den eneste stemmegiveren i dettespillet, er Historie fortellerenJulian Casey, har både en god fortellerstemme, og er morsom i dette spillet.Han har tidligere vært med i alle Assassin's Creed, og Deus Ex.


Andre ting: Spillet har et fastmonterkameravinkel. Mitt problem med dette, som helt klart mange føler det samme, har jeg forklart i min forrige anmeldelse: Knack. Gjenspillbarheten er super, med mye forskjellig å gjøre. Men når man må gå gjennomhele historien, på de akkurat samme banene, 25 ganger, blir det fort veldig repetivt. Spillet er forholdsvis familievennlig, da det ikke er blod i spillet, men en del "vold", noen referanser til "svake banneord" og genitalia. Spillet har usynlige vegger. Det er praktisk talt umulig å dette ned i avgrunnen, med mindre det skjedde en liten glitch. Når du dør i spillet, starter du som regel et stykke bak der du kom fra. Fiender får ikke respawn, før du starter en historie på nytt.


Kommentarer

Ingen kommentarer ennå..
Hva med å være den første?

Stories: the path of Destinies

Stories: the path of Destinies
Testet format: PS4
Format: PC, PS4
Omtalt: 29.08.2016
Karakter: 4


Spill-informasjon


Utvikler: Spearhead Games
Utgiver: Spearhead Games
Utgivelsesdato: 12. april 2016
Aldersgrense: 3+

Les mer om Stories: the path of Destinies

Relaterte tags

Siste redaksjonelle anmeldelser

  • Syberia 3 Men er det for sent?
  • Pokkén Tournament DX Pokkén Tournament DX legger ikke til nok nytt til å klare å akseptere denne porten.
  • Miitopia Et miiddelmådig eventyr, på sitt beste.
  • NBA 2K18 Hvor langt er det akseptabelt å gå for å tjene noen kroner ekstra?