Søk | Aktive emner

Rare Drømmer Alternativer
XDLugia
Monday, December 09, 2013 10:40:23 AM

Innmeldt: 4/21/2010

Til toppen
[Xorcist wrote:]
Btw noen her som drømmer at de mister tenner, eller at de har glemt å gjøre lekser, glemt å øve til prøve osv som får store konsekvenser på skolen, og som føles sykt vondt i sjelen?

Ja! Er flere ganger at jeg har drømt at jeg møter på skolen uten å ha gjort den og den leksen og opplever helvete på en eller annen måte (som jeg ikke husker obviously). Stort sett så skjer jo det selvfølgelig fordi det... er lekser jeg ikke har gjort og at jeg gruer meg som faen til å måte læreren neste dag Anxious

YouTube | STEAM | Anmeldelse: HALO 2 | GoTY: SMASH BROS. 3DS/WiiU

"You tell me what you want and I'll explain to you very carefully why it cannot be."
Myggdreper
Monday, December 09, 2013 11:22:34 AM

Innmeldt: 10/23/2009

Til toppen
Når jeg var syv år drømte jeg en drøm om at jeg var i en tom teatersal, og fikk en jazz-konsert av Kermit The Frog fra The Muppets. Denne drømmen er den jeg uten tvil husker best, aner ikke hvorfor, siden den ikke er noe interessant i det hele tatt. Men denne har jeg husket i alle år. Kanskje fordi den bare er 10 minutter, men det gjør det litt vanskelig å "drømme den igjen". For som Xcorist sa, av og til klarer jeg å drømme om en spesifikk ting bare ved å tenke skikkelig hardt på det før jeg sovner. Men det er flere ganger jeg har tenkt på den Kermit-drømmen, uten at jeg har drømt om den. Så da ble jeg ganske overrasket når jeg i natt helt uten videre drømte Kermit-drømmen igjen, bare denne gangen med et 5-minutters tillegg. Men de første 10 var nøyaktig det samme som første gang.

Last.fm | Spotify | PS4: Myggdreper
Spiller: Mafia III | Ser på: Rick and Morty
Xorcist
Monday, December 09, 2013 3:36:11 PM

Innmeldt: 12/1/2013

Til toppen
[XDLugia wrote:]

Ja! Er flere ganger at jeg har drømt at jeg møter på skolen uten å ha gjort den og den leksen og opplever helvete på en eller annen måte (som jeg ikke husker obviously). Stort sett så skjer jo det selvfølgelig fordi det... er lekser jeg ikke har gjort og at jeg gruer meg som faen til å måte læreren neste dag Anxious

Det betyr at du kanskje har noe som du bør gjøre deg klar for i livet. Altså at på det tidspunktet du hadde drømmene, så hadde du kanskje også en upcoming prøve, som hjernen din sier at du burde øve på. Ikke det at det nødvendigvis betyr at du må gjøre så mye med det annet enn å gjøre ditt beste på skolen, som alle bør gjøre hele tiden haha.

[Myggdreper wrote:]
Så da ble jeg ganske overrasket når jeg i natt helt uten videre drømte Kermit-drømmen igjen, bare denne gangen med et 5-minutters tillegg. Men de første 10 var nøyaktig det samme som første gang.

Du kan dessverre ikke vite tiden akkurat! Vet ikke om du snakker tid i drømmen, eller tiden du var i drømmeland i virkeligheten. Uansett det er umulig å beregne, med mindre du sjekket klokken, sovnet med en gang, og deretter våknet igjen rett etter drømmen var ferdig for å sjekke tidspunktet. Du kan drømme utrolig mye på kort tid i virkeligheten.
Splaat
Monday, December 09, 2013 3:38:34 PM

Innmeldt: 3/25/2011

Til toppen
[Myggdreper wrote:]
Så da ble jeg ganske overrasket når jeg i natt helt uten videre drømte Kermit-drømmen igjen, bare denne gangen med et 5-minutters tillegg. Men de første 10 var nøyaktig det samme som første gang.

Du kan dessverre ikke vite tiden akkurat! Vet ikke om du snakker tid i drømmen, eller tiden du var i drømmeland i virkeligheten. Uansett det er umulig å beregne, med mindre du sjekket klokken, sovnet med en gang, og deretter våknet igjen rett etter drømmen var ferdig for å sjekke tidspunktet. Du kan drømme utrolig mye på kort tid i virkeligheten.

Du trenger faktisk bare 3 sekunder for å drømme en hel drøm.
Myggdreper
Monday, December 09, 2013 3:52:11 PM

Innmeldt: 10/23/2009

Til toppen
Tid i drømmen jeg snakker om. Konserten varte i 10 minutter, eller, føltes som tid minutter, jeg sjekket jo ikke tiden akkurat, også var det noe som føltes som 5 minutter tillegg. Om du skjønner :p

Last.fm | Spotify | PS4: Myggdreper
Spiller: Mafia III | Ser på: Rick and Morty
Xorcist
Monday, December 09, 2013 4:54:05 PM

Innmeldt: 12/1/2013

Til toppen
[Splaat wrote:]

Du trenger faktisk bare 3 sekunder for å drømme en hel drøm.

Akkurat det jeg mener!
MrDoiz
Monday, December 09, 2013 5:00:06 PM

Innmeldt: 9/4/2008

Til toppen
Back in the days, da jeg var rundt 6 år gammel, hadde jeg alltid to drømmer.

Nummer 1:
Det var i 2D, som på en måte i de første Mario-spillene. Jeg kunne se en stor svart klippe, og under den var det lysende grønt vann. Det kom to helt svarte skikkelser som gikk opp på klippen. Den ene dytten den andre ned i det grønne vannet. Så kom det en ny person som dyttet den første ned i vannet. Dette fortsatte, om og om igjen.

Nummer 2:
En flokk på rundt 10 lekesoldater gikk rundt på rommet mitt. Jeg visste aldri hvor og hvorfor, men veggene var helt like som rommet mitt sine vegger var, så jeg antar det var der. De bare gikk rundt helt til jeg våknet.
maskemannen
Monday, December 09, 2013 5:33:18 PM

Moderator

Innmeldt: 3/7/2009

Til toppen
Angående tid i drømmer, så er det et veldig interessant tema! Leste noe forskning relatert til det for ikke så lenge siden, skal se om jeg ikke klarer å finne det fram.

[XDLugia wrote:]
Btw noen her som drømmer at de mister tenner, eller at de har glemt å gjøre lekser, glemt å øve til prøve osv som får store konsekvenser på skolen, og som føles sykt vondt i sjelen?

Dette er nok det som kalles for day residue (et begrep introdusert av Sigmund Freud om jeg ikke tar helt feil). Man drømmer ofte om ting man har gjort (eller tenkt på) i løpet av dagen, fordi drømmers hovedfunksjon er å organisere minner.

Det at ingen i drømmen din reagerer på at folk dør er litt vel rart :O? Spilt mye COD eller?

Haha, nei, er faktisk veldig lite CoD her i gården :) Har stusset på det selv, har ikke noe svar på hvorfor det er sånn (åpenbart). Kanskje det kan ha noe med at jeg ikke har hatt noe særlig forhold til døden IRL (nærmeste familiemedlem som har dødd var bestefaren min, da jeg var 7-8 år gammel eller noe), så dermed er det noe jeg ikke direkte assosierer med frykt og fortvilelse.

Er riktignok ikke hele tiden folk i drømmene mine reagerer så likegyldig, men hvis det er en drøm hvor folk reagerer, er det som oftest en drøm som handler helt spesifikt om at en person dør. Tror bare jeg kan huske at jeg har hatt én drøm hvor det har skjedd.

«Det er ingen liten kunst å sove, for å mestre den må man være våken hele dagen.»
xxsuper
Monday, December 09, 2013 5:50:45 PM

Til toppen
det har faktisk skjedd at jeg har drømt at jeg har drept noen(husker ikke når det var) dagen jeg voknet opp til var jeg kvalm og hadde feber... vet ikke om det var tilfeldig eller ikke, men rart er det.... og jeg var ikke på skolen den dagen....
MrDoiz
Monday, December 09, 2013 6:03:54 PM

Til toppen
Drømt altfor mange ganger at min beste venn blir sammen med crushet mitt. Når jeg våkner er det alltid en lettelse at det var en drøm, men redd for at det vil skje. Han vet godt hvor mye jeg liker henne, så hvis han ble sammen med henne... man.
Zlagther
Monday, December 09, 2013 6:39:52 PM

Til toppen
[MrDoiz wrote:]
Drømt altfor mange ganger at min beste venn blir sammen med crushet mitt. Når jeg våkner er det alltid en lettelse at det var en drøm, men redd for at det vil skje. Han vet godt hvor mye jeg liker henne, så hvis han ble sammen med henne... man.

Denne vil fikse alle problemene dine hvis det skjer Whistle
Bamboocha
Friday, December 27, 2013 3:25:27 PM

Innmeldt: 12/2/2009

Til toppen
Jeg drømte at jeg var på en butikk på ett stort kjøpesenter, og to pakistanere prøvde å lure en vare oppi en sekk jeg hadde på meg. så legger jeg tilbake varen, men merker at lommeboka er borte. tydeligvis har de stjelt den, og det blir en epic chase der gulvet av en eller annen grunn er forjævlig glatt så jeg knappest får grep, og de springer fra meg.

Etterpå merker jeg at de samme folka har lagt meg til på face, og la ut en status med navnet mitt noe a la "Rune er jo blakk, fant ingenting i lommeboka hans", og jeg kunne ikke kommentere eller gjøre noe fordi de hadde lagt meg på ignorer.

Weird dream much?

Women are like Guarantees: Warranty void if opened.
Kris23
Tuesday, December 31, 2013 12:23:41 PM

Innmeldt: 12/7/2009

Til toppen
Hadde en genial Drøm og ganske så rar og tror jeg har fåt den store ørnegreine fra filmen After earth

Jeg drømte at jeg var Ei dame som bode i en liten landsby som var 5 månder unna fra en Politistasjon, men så kunne jeg gjøre meg om til en stor Ørn en veldig stor Ørn å fløy tundt omkring og såg ned på Landbyen, men så var det en så kunne gjøre seg om til Hulk

som jeg mislikte av en grunn (husker ikke helt denne biten imellom) så begynte me å slos for en grunn siden me ville være den eneste heltene der eller hva der var, men så gikk me tilbake til vært vårt jeg i et fangehull og han etterelanet sted. Så var det ei som trenhgte vår hjelp me stod å såg på na bare der med en annen fyr som sa vi var venner av henne. Så hu gikk mot oss å spørte hva for venner me hva. Så jeg havna i en anne tanker å etter en stund så kom hulk å gjorde seg om til en skjempe stein.

Å ruldte gjennom halve huset hennes for ingen grunn. Så kom jeg der endelig for å svare med det venne greiene (husker ikke hva jeg svarte) så blei hu glad osv. Så tror jeg det var son kampen lit lengre oppe starta faktisk også gikk me tilbake til vært sitt igjen.

plutselig hørte me skrik etter hjelp og da fra ingen steder dukket moren min opp og spørte om jeg sko hjelpe den personen. Jeg satt der bare å grubla først, men så tok jeg å fløy ut (thoughe jeg var inne sperret i et grotte med eneste utvei tror jeg ar stengt så jeg aner ikke hvordan jeg kom ut) Så fløy jeg av gårde for å finne veien, men så kom han hulk fyren også å hadde gjort seg om til eterelanet flygende å me fløy i kapp om hvem som sko komme dit først.

Så kom jeg ditt først og det var et styrta fly der også kom han etterpå og såg rundt jeg gikk til Cockpiten og oppdaget det var bare en dokke der. Siden det var vist en felle så hu dama så me hadde snakket med tidligere prøvde å skyte oss med en pil og bue. Så me unngikk pillene, men gikk nær tilbake til veien også kom politiet fra ingen steder å me lurte på hvordan i huleste kunne politiet komme så fort. Da våkna jeg plutselig :(

Ikke lengre Grandiosa Lørdagspizza, nå er det Kris Fredagspizza!
Min YouTube bruker
Splaat
Tuesday, April 01, 2014 2:43:09 PM

Innmeldt: 3/25/2011

Til toppen
Drømte at PacSack hadde skrevet en artikkel om et nytt skrekkspill som skulle komme ut, men alt artikkelen besto av var to linjer om et nytt spill som skulle komme og link til en annen side som skrev om spillet. Jeg skulle til å klage, men så hadde PacSack da postet det opprinnelige innholdet som kommentar og sagt at en annen skribent skulle redigere det inn siden han satt på en telefon. Navnet på spillet var Scrable 3.
Yaywai
Tuesday, April 01, 2014 4:33:27 PM

Innmeldt: 12/11/2010

Til toppen
Drømte at PacSack hadde skrevet en artikkel om et nytt skrekkspill som skulle komme ut, men alt artikkelen besto av var to linjer om et nytt spill som skulle komme og link til en annen side som skrev om spillet. Jeg skulle til å klage, men så hadde PacSack da postet det opprinnelige innholdet som kommentar og sagt at en annen skribent skulle redigere det inn siden han satt på en telefon. Navnet på spillet var Scrable 3.
Hørt at det spillet skal bli ganske skummelt ja, så drømmen går sikkert i oppfyllelse.
maskemannen
Tuesday, April 01, 2014 6:32:47 PM

Moderator

Innmeldt: 3/7/2009

Til toppen

Har ikke drømt en dritt i det siste, jeg kommenterer bare for å si takk for dagens latter, Splaat Angel

«Det er ingen liten kunst å sove, for å mestre den må man være våken hele dagen.»
XDLugia
Thursday, March 23, 2017 10:15:08 AM

Innmeldt: 4/21/2010

Til toppen
Drømte i natt noe jeg er ganske sikker på at jeg aldri har drømt før.
Som regel i en drøm (hele tiden?), så utføres en dialog face to face, men i denne drømmen, så var det på telefon.
Jeg var ute og gikk da jeg fant ut at jeg skulle ringe en kamerat for å høre om han har fått seg jobb/svar der han har søkt, han svarte at han hadde fått jobben, noe som var greit nok (NB: Han har nylig søkt på jobb og jeg har ikke fått vite hva slags svar han har fått), men så fant jeg ut at jeg skulle høre om en annen venn av meg var der sammen med person 1, da de henger mye sammen IRL.

Jeg hadde nemlig lånt en bok av person 2 som jeg ikke hadde levert tilbake (IRL) og kom på det der og da. Etter en realistisk rasling og roping i andre enden av røret, så fikk jeg person 2 på linjen og jeg spurte om det var han jeg snakket med, og han bekreftet. så jeg sa "jeg har jo fortsatt den jordboken din, så skal jeg komme forbi med den senere eller noe?", han svarte at hadde hadde glemt det, men at det hadde vært greit om jeg kunne komme klokken 5.
Vi avsluttet samtalen og la på, på normalt vis.

Det var såklart mer i denne drømmen, men dette var det som gikk opp for meg da jeg våknet at dette var ikke vanlig, spesielt når det gjaldt IRL-relevante temaer.
Noen andre som har hatt realistiske telefondialoger i drømmer hvis dere husker det da)?

YouTube | STEAM | Anmeldelse: HALO 2 | GoTY: SMASH BROS. 3DS/WiiU

"You tell me what you want and I'll explain to you very carefully why it cannot be."
Hurtigsvar Gjem hurtigsvar
Du må være medlem og logget inn for å svare på i forumet.
Brukere av dette temaet
Gjest

Gå til forum
Du kan ikke poste nye innlegg i dette forumet.
Du kan ikke svare på innlegg i dette forumet.
Du kan ikke slette dine innlegg i dette forumet.
Du kan ikke endre dine innlegg i dette forumet.
Du kan ikke lage avstemminger i dette forumet.
Du kan ikke stemme i dette forumet.

RSS