Søk | Aktive emner

Førsteinntrykk-tråden Alternativer
XDLugia
Saturday, April 05, 2014 8:16:25 PM

Innmeldt: 4/21/2010

Til toppen
Bioshock Infinite (Xbox 360)
Har spilt spillet i et par timer nå, men har bare først nå kommet til Monument Island. Jeg tar meg rikelig med tid, og med god grunn: Dette spillet ser fantastisk ut, og da snakker jeg ikke bare grafisk, men spesielt den store helheten og art-stilen gjør hele spillet så levende.
Introduksjonen til Columbia var helt syk må jeg si, men allikevel så skjønner jeg lite av hele greien.

Når det kommer til gameplay, så er booker vanvittig treig, selv når han spurter. Kameraet styres på en litt utdatert måte som jeg kjenner igjen fra FPS spill fra tidlig 2000-tallet (veldig horisontalt sensitiv, men veldig lite vertikalt sensitiv), men man blir jo vandt til det også etter hvert. Har unlocket 3 plasmids (de heter vel vigors elns. her?), men klarer ikke å få en bra flyt med andre enn ild.

Alt i alt, virker som et veldig episk spill, men håper bare gameplay utvikler seg til å bli like bra.

YouTube | STEAM | Anmeldelse: HALO 2 | GoTY: SMASH BROS. 3DS/WiiU

"You tell me what you want and I'll explain to you very carefully why it cannot be."
XDLugia
Monday, April 28, 2014 2:55:00 AM

Til toppen
Portal 2 (PC)
Hvordan lager man en oppfølger til Portal story-messig? Still Alive forteller jo alt... Right?
Portal 2 virker crazy. Hvordan chell havnet tilbake til Aperture Science er beyond me.

Gameplay er identisk så langt, men har bare spilt i litt over 30 min. Atmosfæren derimot er helt forskjellig, så å kjenne igjen enkelte plasser fra det første spillet er jo awesome, bare at nå er alt herpa og mosegrodd.

So far so good.

"You tell me what you want and I'll explain to you very carefully why it cannot be."
Sauesopp
Tuesday, June 03, 2014 3:16:30 AM

Innmeldt: 12/9/2009

Til toppen
Batman: Arkham Origins (PC)
Spilt i en liten stund nå, og jeg må si at jeg liker det. Er fortsatt gøy med free-flow-kampsystemet og snikingen er også like tilfredstillende som i forgjengerne. Det ser også ut til at bosskampene har fått et realt løft, og den ene jeg har spilt var skikkelig bra gjennomført! Håper på flere slike fremover i spillet.

To negative ting jeg vil nevne:

1. Til tider cheesy manus. Batman kan noen ganger komme med utrolig kleine ting å si, uten at jeg husker noen av dem nå. Men det første som slår meg når jeg hører det er "why, just why."

2. En ganske tam by. Joda, er relativt kult å svinge og fly rundt om i byen som Batman, men det skjer egentlig ingenting der, utenom generiske sideoppdrag og å lete etter samleobjekter som Enigma har lagt ut. Er ofte man får beskjed om at en kriminell handling foregår i nærheten, men det er som regel samme prosedyre all over again; finn skurkene, bank dem, ferdig. Håper på en mer livlig by i Arkham Knight.

Er egentlig ganske imponert over Arkham Origins, ettersom at spillet ikke er utviklet av Rocksteady. Nå har jo heller ikke WB Studios slått seg løs, så spillet er på en måte et finpusset Arkham City. Det kan godt hende for lite nyvinninger blir et problem videre i spillet, men til nå har jeg kost meg.

sup my friend
Sauesopp
Saturday, August 09, 2014 5:09:12 AM

Innmeldt: 12/9/2009

Til toppen
Dishonored (PC)
Har lenge gledet meg til å få spilt dette spillet, og nå har jeg endelig somlet meg til det, snart 2 år etter spillet kom ut. Er svært fornøyd etter de første 45 minuttene jeg har spilt! Interessant historie, herlige spillmekanikker, og en flott atmosfære. Det er gøy snike rundt, og velge om man vil ta ut vakter stille, eller bare fly rett på med sverd og pistol.

Med tanke på at jeg kun har spilt i tre kvarter, har jeg ikke særlig mer å si, utenom at jeg gleder meg til å spille mer!

sup my friend
XDLugia
Saturday, August 09, 2014 3:12:04 PM

Til toppen
Sonic Lost World (Wii U)
Har jo fått skaffet meg dette spillet takket være Mario kart 8 kampanjen, og spilte det i 2 timer elns helt til Gamepaden gikk tom for batteri. Jeg fikk spilt 3-4 baner i Windy Hill, og det jeg kan si så langt er...

Fresh... gameplayet er en fresh nykomming etter den samme Sonic formulaen som har vært fulgt siden 2007-08. Riktignok kommer dette med en del konsekvenser. For å kunne ha mer kontroll på gameplayet, så er farten redusert (ikke en veldig big deal egentlig) og muligheten til å lage en jevn flyt i gameplayet er vanskelig.

Jeg har jo så vidt spilt spillet, men jeg merker at det som plager meg mest er:
1. Man kan ikke angripe i fart, noe som gjør at man må stoppe opp hvis man vil plukke opp en item Box (colors, ringer osv) eller for å drepe fiender.
2. Man får rett og slett ikke noe innblikk i hvordan man gjør ting, og for å finne ut om enkelte ting, så popper det opp tips i blant som små ikoner på gamepaden som du må trykke på for å se (noe som er latterlig siden det fjerner alt av konsentrasjon).

Så langt virker det ok... decent, ikke noe mer eller mindre.

Grotlo
Tuesday, August 12, 2014 9:36:05 PM

Innmeldt: 12/23/2008

Til toppen
GTA IV (PC)

Etter V, så fekk eg lyst til å gå tilbake til GTA IV. Har sett broren min spele det ein del, men hadde framleis lyst. Eg visste at starten ville vere litt treig, og det var den, på same måte som GTA V. Men til forskjell frå GTA V så er det meir forståelig her og det blir etterkvart meir og meir action. Historien er mørkare og Nico er ein meir interessant figur enn dei frå V. I V så har hovudpersonane utruleg klare personleghetstrekk. Michael er ein sur gammal gubbe, Trevor er ein komplett psyko og Franklin er ein hyklerisk gangster. Nico er ein litt meir menneskeleg figur som ikkje blir berre definert av eit eller to personlegheitstrekk, og derfor synes eg han er både interessant og likbar.

Liberty City er ein langt meir interessant by enn Los Santos og er også mykje betre designa. Istadenfor å berre vere veldig flatt og ha mange lange strekningar, så er Liberty City meir intrikat. Men det Los Santos og GTA V gjer betre som eg ikkje la så godt merke til når eg spilte det spelet, var kor naturleg og livleg det var. Det satt eg ikkje godt nok pris på. I IV, så føles det ofte veldig ut som eit spel. Der ein kan ta eit oppdrag og umiddelbart ta eit nytt eit av same fyr som behandlar heile greia som at ein ikkje har sett deg på fleire dagar. Los Santos er meir truverdig enn Liberty City, men som by, så likar eg Liberty City best sjølv om kartet til GTA V er meir variert.

Både GTA IV og V har problemar med skytinga. I V på konsoll, så er styringa klønete og ein følar aldri at ein har heilt kontroll over hovudpersonen. I IV på PC, så er skytinga meir gøy, men å styre Nico er også litt klønete. Dekningssystemet er heller ikkje så veldig bra. Men til tross for dette, så er actionsekvensane gøye og GTA IV har meir av dette, så det er eit pluss.

Køyringa er mindre arcade enn den er i V, så for min del så er den også gøyare. Med ein gøyare by, så er køyringa betre på alle moglege måtar.

Eg gledar meg til å spele meir. For meg, så likar eg betre IV enn V akkurat no.

| Spelar: Playerunknown's Battlegrounds | Serie: ... |
Grotlo
Friday, September 19, 2014 3:00:58 PM

Til toppen
The Sims 4

Kvifor får dette spelet så mykje negativ kritikk igjen? Er som Battlefield 4 om igjen, der ein openbar forbetring over forgjengeren blir skutt ned for ein eller anna grunn. Sims 4 er Sims 3 gjort rett. Den opne verda var ikkje kjekk på 3'eren, så på Sims 4 så er det heller ein semi-open verd. Der heile nabolaget ditt er synleg utan å møte ein lasteskjerm når du er utanfor eiendommen din. Sjølv om det ikkje er opent, så er det ganske lett å reise rundt om i byen og samtidig ha ein meir privat oppleving med dine simmar på tomta si.

Å lage simmar er utruleg kjekt, og med den djupe customizinga, så er det ganske enkelt å lage simmar med ganske forskjellige utsjånadar i forholdt til kva ein kunne i Sims 2 og 3. Derfor blir ein meir knytta til simmen ein har laga.

Det som utviklerene har sagt til å vere den største forbetringa med spelet er kjensle-systemet, og det funkar ganske så ypperleg. Det er ikkje noko kompliserte greiar og det gjer simmane dine endå meir menneskelege. Sims 4 er Sims-spelet som har fått best til simulerings-porsjonen av spelet og har gjort den endå gøyare. Det er mange ferdighetsgreinar å meistre og det er ein utfordring å bli forfremma jo høgare opp i karrieren du kommer, slik som det skal vere. Ein ting som ikkje blei nemnt framfor lansering som eg ikkje heilt forstår er at dei har fått lagt til mykje betre multitasking. Dette er for meg ein av dei største lyspunkta for Sims 4, for igjen, det føles meir naturleg og menneskeleg.

Bygge-delen av spelet har eg ikkje så veldig erfaring med endå, og mange har sagt at det er dette spelet ikkje har gjort godt nok. Men det eg har sett av møblar på menyane verkar ut til å vere like tomt som kjerne-spela til alle dei førre Sims spela. Det er openbart at spelet skal bli fyllt opp av framtidige expansion-packs, men det har vore tilfellet sidan Sims 1, så skjønnar ikkje kvifor det akkurat no skal vere så farleg. Eg finner faktisk ikkje så veldig mykje feil med spelet og har det ganske så moro når eg spelar.

Veit at folk ikkje vil ta denne karakteren seriøst, men til no, så er Sims 4 søren meg ein seksar!

Grotlo
Thursday, November 13, 2014 7:30:39 PM

Til toppen
Assassin's Creed Unity (PC)

Til no verka det ut som eg er ein av dei få på spill.no som fekk Unity til å køyre på PCen sin...

Uansett, dette er mitt første Assassin's Creed, og grunnen til at eg hoppa på no er pga det er satt under den franske revolusjon, har co-op, customization og er current-gen. Når eg starta spelet så var default grafikken heilt på trynet og gav meg 4:3 aspect ratio og utruleg lav resolution. Eg frykta at eg måtte spele sånn etter at eg hørte at det er veldig dårleg optimalisert på PC, men det gjekk bra å sette det på high på meg (very high gav meg hakk kver tredje sekund for ein eller annan grunn).

Assassin's Creed historien skjønnar eg ikkje ein drit av. Nokon mennesker har ein sjelden DNA type som ein kan bruke til å gå igjennom forfedrene dine??? I don't really get it. Historien til Unity er heller ikkje så veldig spennande til det punktet eg har kommet til. Ein lost soul som blir med i ein gruppe med hevn som motivasjon når nokon drepte faren og stefaren hans. Typiske greiar. Arno verkar også ut som ein typisk vitsemaker kjekkas, så til no bryr eg meg ikkje om han.

Grafikken og verda er utruleg. 1700-tals Frankrike er utruleg å sjå på og verkar ganske levande. Det er berre synd at atmosfæren og innlevningen til det heile får seg konstant ein knekk med bugs og unaturlege animasjonar og rare interaksjonar med folk. Filmsnuttar ser ganske bra ut, men lysene går apeshit og får meg til å tru at det er ein eksperimentell skrekkfilm av og til. Om det ikkje var for disse feilene, så ville Unity vere ein av dei vakraste spela eg nokon gang har sett. Mange gangar så har eg valt å gå igjennom Versailles og Paris berre for å sjå på kor fint det er.

Har akkurat låst opp customizing, så eg har ikkje fått utforska det så mykje, men det verka djupt og eg gledar meg til å få fleire val og å lage min eiga assassin. Slåssinga har eg ikkje gjort av så mykje endå, men det verka ut som eit Batman system utan så mykje flyt.

Eg veit ikkje heilt kva eg skal seie heilt endå. Det kunne ha vore meir finpussa og optimalisert betre for PC, men eg er interessert til å spele vidare.

Har ikkje prøvd co-op endå.

Kris23
Saturday, January 31, 2015 4:05:11 AM

Innmeldt: 12/7/2009

Til toppen
Raven's Cry (Pc)

Jeg har vert gira på et skikkelig Pirat spill. Som son dette trodde jeg. Fikk høre om det for Ca 1 år siden på VG og har vært lenge i produksjon, men etter 3 fuckings timer med dette HELVETES faens skapet av som dem kaller spill. Så må jeg si at det var bare helt forferdelig med alt dem hadde gjort. Først var det sverd kampene som var simpel og shity samtidig ga absolut ingen mening og bare kasta deg inn i det. Du fikk ikke noe skikelig trening og det var for ulogisk og for "let" kainda og for shity combat teknik at det sugde hard.

Båt kampene sugde hart siden du hadde bare få funksjoner te kanonen sin sikte gang og du såg ikke hvor du sikta. DU måtte bare beregne avstanden og håpe på at du hadde kanonen riktig oppstilt ellers bomer du vær gang og dør vær gang av at dem alltid treffer deg uansett avstand. NPCsa suger i seg selv det bugger og glitcher hele veien og dem kan ikke skikkelig snakking engang hører ut som damene stønner som om dem har sex når de er redde deg vis du drar fram sverdet eller pistolen

Selve snakkingen høres ut som en fucking eko eller at dem er i en hule...nesten helle veien og samt leppene beveger seg som dem vil ikke etter hvordan dem snakker samt noen av dem snakker ikke i helletat bare tekst under dem når leppene beveger seg og selve voice actingen på mange av dem suger som bare det.....det er mye mer jeg kan klage på her...men lar det være

Tilog med Quest loggen sugde som bare det siden noen ganger var dte uforklarlig og dårlig fremvisning om hvor jeg sko eller hva jeg sko gjøre en at man sko dit eller dit eller datten som hjalp ganske så lite vis man ikke fant ut selv som en stund etter og mye annet som man måte gjøre for å kunne gjøre dte rett i forhold til hva quest prologen ville at man sko gjøre. Så...

Selv om det er tidelig å hive in en terningkast så gjør jeg det uansett. Det får 2er på grunn av noe er lit humoristisk at det er bare vært det, men ellers suger helle spille

Ikke lengre Grandiosa Lørdagspizza, nå er det Kris Fredagspizza!
Min YouTube bruker
Grotlo
Saturday, March 21, 2015 8:15:33 PM

Til toppen
Spilt igjennom første episode av Resident Evil Revelations 2 med søstra mi som den andre spelaren.

+ Kult premiss. Kan vere anspent til tider og fiender kan overraske deg. Samme oppgraderingssystemet som det førre spelet. Godt samarbeid mellom deg og co-op partner...

- ...men rollen den andre spelaren har, som er bokstaveleg talt hjelperen, er ganske kjedeleg å spele. Teknologisk så skriker dette spelet "budsjett-spel". TV-serie-formatet gjer historien, som allereie er klisjéfullt, endå meir klisjé.

Er eigentleg litt skuffa, pga Revelations var eit ganske kjekt spel. Co-op er nesten alltid underholdande, men når rollen og oppgåva di blir så ubetydeleg så er det ikkje kjekt. Får håpe at seinare i spelet så blir det meir kjekt for den andre spelaren.

XDLugia
Monday, October 26, 2015 3:53:36 AM

Til toppen
Super Mario Maker (Wii U)
Har spilt i omtrent 2 timer. Lagd en bane, spilt en håndfull baner og køddet en del rundt.
Inntrykket jeg har fått så langt er:

1. Ikke en optimal editor for Mario spill. Selv om du kan gjøre latterlig mye crazy, så mangler det en del ting som er grunnleggende for en seriøs editor... Men det er det jo åpenbart ikke fordi...

2. Spillet er fullstappet med sjarm, nostalgi og easter eggs. Lydene fra objekter former seg etter bakgrunnsmusikken samtidig som de gir en lik lyd som er litt forskjellig, noe som gjorde at jeg måtte teste mange ting for å høre lydene. I tillegg så er det masse easter eggs fra Mario Paint (hvis man har spilt det), og spillet kan plutselig kaste deg inn i noe helt random.. og det er jævlig gøy.
Fullt av "wtf!" "awwww" "nice!" og mange andre reaksjoner, her får man trent smilebåndene.

XDLugia
Saturday, February 13, 2016 1:05:19 AM

Til toppen
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (Xbox One)
Har spilt i rundt 5 timer nå og har nettopp ankommet Mother Base. Fra det jeg har merket i forskjell fra Ground Zeroes og generelt er at gameplay er mer smooth, det er shitmye man kan dulte borti og Snake sier ikke en dritt (Sutherland var for dyr?).
Så langt så har jeg altfor mange spørsmål, og jeg er overrasket over at Snake ikke stiller flere også, men håper jeg får flere svar etter hvert.

XDLugia
Tuesday, July 12, 2016 2:50:27 AM

Til toppen
Castlevania: Lords of Shadow (Xbox 360)
Etter å ha startet spillet ved å fullføre kapittel 1 etter noen få timer, så føler jeg at jeg har dannet et noenlunde solid inntrykk av spillet.

Gameplayet er litt uvant, men etter hvert så sitter det for så vidt greit. Merket at alle QTEene var litt plagsom (de sirklene du må time) og spesielt i is-bossen var jeg blitt bra lei av de. Må ellers si at progresjonsystemet et bra så langt og Gameplayet sitter bra.

Den største plagen med dette spillet så langt er uten tvil kameraet: Man kan ikke på noen måte kontrollere det og det hopper fram og tilbake etter hvor du er plassert. Det nest mest plagsomme er hvor begrenset områdene er, og det at man ikke kan styre kameraet engang gjør at det virker mer on rails enn de fleste korridor-skytespill.

Visuelt så er det ganske bra, men cutscenes kan ha ganske heavy FPS drops. Karakterene virker forsåvidt interessante.

Overall virker dette som et bra spill, men ikke noe mer.

XDLugia
Monday, February 27, 2017 11:17:04 PM

Til toppen
The Legend of Zelda: Twilight Princess HD (Wii U)
Har spilt et par timer nå og har kommet til første tempel. Det aller første jeg oppdaget var naturlig nok at absolutt alt er speilvendt fra Wii-versjonen. Jeg visste dette kom til å bli en utfordring, men jeg merker at dette faktisk tar mer tid å bli vandt til enn jeg forventet.

Neste ting er kontrollene. Bortsett fra det faktum at masse er så annerledes med en Gamepad enn med en Wii Remote og en Nunchuk, så virker det også som at Nintendo har spleiset kontrollene sammen på et vis. Man kan ikke bruke skjoldet uten å bruke ZL-targeting, noe man kunne på GameCube (mener jeg), men til gjengjeld så kan du kutte gress mens du løper, noe som var eksklusivt for Wii-versjonen av spillet, noe som er en velkommen addisjon. På Wii så valgte man våpen/items ved å trykke "-", men på Wii U så flytter det hele spillet ned på Gamepaden fra TV'en, så jeg har naturlig nok gjort det et par ganger med et uhell.

Noe som jeg har splittede meninger om er kameraet. sensitiviteten er lav og kan ikke forandres, samt at opp/ned ikke flytter kameraet opp eller ned, men heller zoomer inn og ut. Noe nytt er også at du kan bevege kameraet fritt mens du bruker ZL-targeting, noe jeg er usikker på om jeg liker, men det finner vi ut etter hvert.

Utseendemessig så ser spillet som regel fantastisk ut. Ansiktene er av og til ikke så bra som de kunne vært, men omgivelsene er flott med knivskarpe teksturer og tydeligere skygger, i tillegg til at hele greien nå kjører i full HD.

Så langt så ser dette veldig lovende ut!

XDLugia
Sunday, April 02, 2017 10:25:29 PM

Til toppen
Ryse: Son of Rome (Xbox One)
Lastet ned dette spillet ettersom det var gratis med Xbox Live og jeg har lenge hatt lyst til å teste det.
Jeg har spilt det i en times tid, så jeg har fullført første bane og er halvveis inni andre, så jeg begynner å få teken på basic gameplay.

Det første jeg merket er naturligvis det som spillet har fått mest skryt for: Grafikken. Spesielt for et lanseringsspill, så er dette en utrolig lekkerbisken å se på. Ingen jaggies å se, bevegelser er smooth med høykvalitets motion blur og detaljene (spesielt belysningen) er helt vanvittig flott.

Neste på listen er gameplay, noe som jeg har hørt mye blandede følelser for. Det er en artig miks av Assassin's Creed-aktig sverdfighting med noen timingbaserte mekanikker som belønner deg med å bli enda sterkere og kan booste XP. I tillegg til dette, så er det jo klart de kontroversielle henrettelsene der du må trykke X og Y på riktig tidspunkt mens du slakter barbarer i slow motion.
Personlig, som en fan av hack n slash-spill, så må jeg si at jeg liker gameplayet så langt, men igjen, så kan det være at det blir ensformig i lengden.

Det som er igjen å si er vel at historien så langt lover bra og at pausemenyen er noe drit. Er spent på hvordan spillet utvikler seg.

Hurtigsvar Gjem hurtigsvar
Du må være medlem og logget inn for å svare på i forumet.
Brukere av dette temaet
Gjest

Gå til forum
Du kan ikke poste nye innlegg i dette forumet.
Du kan ikke svare på innlegg i dette forumet.
Du kan ikke slette dine innlegg i dette forumet.
Du kan ikke endre dine innlegg i dette forumet.
Du kan ikke lage avstemminger i dette forumet.
Du kan ikke stemme i dette forumet.

RSS