Crytek bekrefter grafisk nedtrapping for Ryse
0

Crytek bekrefter grafisk nedtrapping for Ryse

sep 27 Spill.no  

Det har lenge svirret rundt rykter om at polygoner per karakter i Cryteks kommende Xbox One-eksklusiv Ryse har sunket fra 150.000 til 85.000. Det tilspisset seg når sjefen Cevat Yerli i et intervju avslørte at bildeoppløsningen for spillet ville være på kun 900p fremfor 1080p, og at de ville fokusere på å lage en mer filmatisk spillopplevelse.

Bekreftet

Nå har imidlertid et bilde som bekrefter akkurat dette blitt utgitt, og Yerli selv har kommentert endringen på Twitter. Det han begrunner avgjørelsen med er at det sto mellom større detaljrikdom eller bedre skyggeeffekter, og at de gikk for sistnevnte – noe som imidlertid førte med seg nettopp det at polygonene ble færre.

Nedenfor ser dere bildet av den opprinnelige planen med 150.000 polygoner og bildet som bekrefter nedgraderingen til 85.000.

Ryse blir et av de eksklsive lanseringstitlene til Xbox One, med tema fra romertiden. Spillet utvikles som sagt av Crytek, som er mest kjent for Crysis-spillene, der spesielt det første høstet svært god kritikk og vakte oppsikt for sin uhyre detaljerte grafikk. Kanskje grafikken Crytek planla i Ryse var såpass detaljrik at Xbox One ikke ville klart å kjøre spillet?

Kilde: Gearnuke

About Spill.no

Spill.no ble stiftet i 2009 og har siden oppstarten utviklet seg til å bli Norges største uavhengige spillnettside. På Spill.no kan du lese spillnyheter, anmeldelser og mer om spill til Playstation, Xbox, Nintendo, PC, mobil og andre plattformer.