Diablo III skulle egentlig ha en oppløsning på 900p på Xbox One
0

Diablo III skulle egentlig ha en oppløsning på 900p på Xbox One

aug 20 Spill.no  

Når Diablo III skal slippes til Xbox One og PS4 kommer det til å følge med en nedlastbar oppdatering fra første stund. Dette er delvis på grunn av et ganske vanskelig krav Microsoft har gitt Blizzard; selv om det i utgangspunktet var meningen at Xbox One-versjonen av spillet skulle ha en oppløsning på 900p, var ikke Microsoft fornøyd med det de viste frem under årets E3-messe i Los Angeles, og krevde at oppløsningen ble i full HD – med andre ord i 1080p.

Dette kommer fram i et Eurogamer-intervju med John Hight, som er produksjonsdirektør i Blizzard. 

Det var en grunn til at Blizzard valgte å ha 900p i Xbox One-versjonen, og de skal blant annet ha opplevd hakking og reduksjon i skjermoppdateringen når de prøvde å spille fire stykker samtidig med den optimale oppløsningen:

«Vi hadde 1080p, men vi hadde vanskeligheter med å holde på skjermoppdateringen vår. Fordi Diablo III er et såpass actionfylt spill, ville vi ha en responsiv spillfølelse – spesielt med fire spillere. Når du plasserer fire heksedoktorer i et rom fullt av demoner, er det sannsynligvis det verst tenkelige scenariet for oss fordi vi har effekter overalt. Vi vil ha en bra flyt i spillet, og det er derfor vi satte ned oppløsningen.»

Microsoft brukte også sine egne for å få til en oppgradering, og serverte Blizzard en kode som sikret den ønskede oppløsningen. Om det er en helt vellykket endring gjenstår fortsatt å se, men i følge Eurogamer kan man fortsatt se at skjermoppdateringen synker i de mest effekttunge delene, selv om det ellers ser ut som begge konsollversjonene er ganske identiske. 

About Spill.no

Spill.no ble stiftet i 2009 og har siden oppstarten utviklet seg til å bli Norges største uavhengige spillnettside. På Spill.no kan du lese spillnyheter, anmeldelser og mer om spill til Playstation, Xbox, Nintendo, PC, mobil og andre plattformer.