Månedenes beste anmeldelser
0

Månedenes beste anmeldelser

mai 19 Spill.no

Heisann folkens! Dere får unnskylde både undertegnede og Paradox for en såpass sen artikkel. Saken er den at Paradox var utrolig opptatt i hele mars måned, og jeg fikk spørsmål om jeg ville ta meg av april måneds anmeldelser. Jeg takket ja uten tvil og begynte straks. Nå må dere også unnskylde undertegnede som dessverre opplevde at pc-en tok selvmord og gjorde at skrivingen måtte startes opp helt fra bunnen av igjen. Vi håper dere forstår og vi beklager. Kos dere med artikkelen og gratulerer til alle som blir nevnt. Dere fortjener all heder og ære dere får!

Ettersom Paradox ikke fikk gjort mars måned, og undertegnede ikke har fått skrevet skikkelig om marsgjengen så kommer de kun til å få anmeldelsen sin nevnt og ikke omtalt.
Final Fantasy VI Advance av Angmar
Jade Empire: Special Edition av Angmar
Warcraft III: Reign of Chaos av Arch3mond
Plants vs Zombies av Svinepels
Heavy Rain av Lexberg1993
Pro Cycling Manager 2009 av Empert23
Fallout 3 av GT-Kris
Muramasa: The Demon Blade av Angmar
God of War III av Tukket
Final Fantasy VI Advance av Gilliankruger

Og månedens kamferdrops går til undertegnede. Dette er det Paradox som har bestemt og ikke meg selv – enhver påstand om at jeg er selvdigger kan altså droppes umiddelbart. Kamferdrops Racing av Caspy92.

April måned

Først ut er ”Laterlaus” med sin ”Metro 2033” anmeldelse og er virkelig en inspirasjon til alle brukeranmeldelseaspiranter. Han har et godt språk og ved hjelp av god billedbruk og en lang og omfattende anmeldelse sikrer han sin plass blant de beste anmeldelsene i april måned, med en god inndeling i hvordan spillet er bygget opp og oppleves.

I mine øyne hadde ”KaxN” en strålende bra anmeldelse av ”Torchlight”, en anmeldelse så bra, at jeg måtte ta den med i artikkelen. Det er en anmeldelse hvor han holder høyt fokus på å informere mest mulig om spillet, samtidig som han roser spillets gode grafikk og musikk. Anmeldelsen har dog noen få skrivefeil som er merkbare – men såpass få at man enkelt kan overse dem og nyte anmeldelsen som for øvrig har en utmerket lengde og en bra bruk av bilder som muligens var litt i det minste laget. Alt i alt, en utmerket anmeldelse som viser nok en gang at Spill.no har utmerkede brukere! Dere kan lese anmeldelsen av det heller ukjente spillet her.

Til tross for all rosen ”Call of Duty: Modern Warfare 2” har fått, er det en som virkelig går imot strømmen. ”Maskemannen” har skrevet en anmeldelse hvor selv undertegnede fikk seg et skikkelig sjokk over karaktergivningen. Men etter å ha lest begrunnelsene hans, og tenkt over det han sier, viser det seg at jeg er helt enig med han. Han påpeker at spillet er langt ifra dårlig, men det er langt ifra like bra som ”mainstream” skal ha det til. Kort singleplayer og lite holdbar multiplayerdel gjør at ”Maskemannen” virkelig setter spillet i et annet lys og fikk i hvert fall undertegnede til å reagere. Til tross for at anmeldelsen er noe kort, holder den allikevel mål og viser en ny side ved ”MW2” som jeg tror de fleste vil finne overraskende. Alt i alt en anmeldelse som har god flyt, interessante meninger, gav meg et nytt syn på ”MW2” og som førte til at den fortjente en plass blant månedens beste anmeldelser. Er du enig? Gi ham en kommentar!

En anmeldelse som gjorde inntrykk på meg denne måneden var ”Fandango” sin anmeldelse av ”Silent Hill: Shattered Memories”. Anmeldelsen er på ”Shaka” nivå når det kommer til lengde og har samtidig evnen til å underholde meg under hele lesningen. Noe jeg personlig mener er i seg selv en god nok grunn til at den fortjener en plass blant månedens beste anmeldelser. Anmeldelsen har en ekstremt god flyt, svært få skrivefeil og i tillegg til at han går dypt inn i hvert eneste aspekt ved spillets positive sider. Jeg nevner kun positive av den enkle grunn at spillet ikke har fått noen negative sider av ”Fandango” annet enn at det er for kort. Anmelder er mektig imponert over den skumle atmosfæren, den geniale musikken, grafikken og spillets evne til å bruke kontrolleren på en god og ny måte. Virkelig en anmeldelse de fleste må få med seg, enten de er fan av skrekkspill eller ei. Undertegnede mener enkelt og greit at det er blant de beste anmeldelsene denne måneden og at dere bør lese den snarest: “Når helvete fryser over…”.

Som de aller fleste på Spill.no vet, er det omtrent ikke en eneste ”Månedens beste brukeranmeldelser”-artikkel hvor ”Angmar” ikke er nevnt. Denne måneden er langt ifra noe unntak. Slik som vi alle har blitt vant til å se ham, har han nok en gang levert en anmeldelse av topp kvalitet, denne gangen deler han ut nostalgi for de av oss som er gamle nok til å huske: ”Mega man”-serien så har han anmeldt ”Mega Man 9”. Anmeldelsen er som vanlig lang og omfattende, utmerket bruk av grammatikk. Han viser den yngre delen av medlemmene hvor mye bra som fantes for mange år siden og hvordan man kan nyte de selv den dag i dag. Ordet retro er til å ta og føle på i denne anmeldelsen og ”Angmar” skuffer ikke i det hele tatt når han med sin kreative bruk av undertitler forteller om spillets positive og negative sider. Enkelt og greit, han viser nok en gang hvem som sitter på tronen. Les kunststykket her: “Blåkledd nostalgi”.

Mens vi er inne på ”Battlefield”, ”iRavi” sin anmeldelse av ”Battlefield: Bad Company 2” er intet mindre enn genial. Jeg har lest en god del anmeldelser av spillet denne måneden og ”iRavi” har uten tvil skrevet den beste anmeldelsen hittil. Han har en kjempegod flyt hvor undertegnede fant ingen skrivefeil samtidig som han forteller hvor lei han var av ”MW2” og hvordan han fikk seg en enorm positiv overraskelse når han kjøpte seg ”BF:BC2”. Han sammenlikner andre spill i anmeldelsen sin og roser ”BF:BC2” opp i skyene. Noe undertegnede er glad for i og med at jeg er svært enig. Han forteller hvor viktig samarbeidet er i anmeldelsen sin og at uten samarbeid, kan spillerne bare glemme alt som heter å vinne. For øvrig mener han at det er ingenting svenske Dice har bommet på når det kommer til spillet og at det er enkelt og greit ”Alt han kunne ønsket seg”.

Til tross for at undertegnede har like mye med God of War III og Playstation 3 å gjøre som en prostituert har med Det Hvite Hus, så fant jeg ”Fantomena” sin anmeldelse av God of War III svært underholdene og bra. En av de lengre og bedre anmeldelsene hans gjorde at jeg koste meg under hele lesningen. Hvis man ser bort ifra skrivefeilene så er anmeldelsen alt en anmeldelse trenger. Når det kommer til anmeldelsen i seg selv følte jeg at jeg fikk alle mine behov og spørsmål besvart. ”Fantomena” har fremdeles en vei å gå når det kommer til rettskrivning men han holder koken fremdeles og deler intet mindre enn et mesterverk av en anmeldelse. Applaus!

Månedens beste anmeldelse

Jeg antar at det ikke kommer som noe sjokk, det er ingen overraskelse på noen som helst måte. Det er prikken over i-en og rosinen i pølsa. Det er et bevis på at kongen sitter høyt på sin trone. ”Angmar” gjør som vanlig. Han imponerer meg til de grader og forteller meg om det høyst populære spillet: ”Heavy Rain” han påpeker spillets enorme filmfølelse og hvor lite spilleren i seg selv faktisk spiller. Han forteller at spillets knappekombinasjonsløsning for overlevelse blir fort ensformig og forutsigbart. Han sammenlikner spillet med kjente filmer og spill og du ser fort hvorfor. Han viser at spillet i seg selv er en slags film hvor du skal ta del i historien og dets utfall. Så for de av dere som er ute etter massiv menneskeslakt som f.eks ”MW2” kan bare se bort ifra anmeldelsen. Noe som traff meg virkelig var at han fortalte om de store grafiske variasjonene, hvor spillet til tider ser svært gammelt ut. Noe jeg fant svært merkelig da det var grafikken som virkelig traff meg når jeg for første gang så bilder og trailere fra spillet. Spillet er ifølge Angmar en svært spennende og god opplevelse og har ikke så mange negative sider bortsett fra at lyden til tider forsvinner og tidvis lange lastetider. Nå skal jeg derimot ikke lenger mase og rose om denne anmeldelsen. Dere lesere skal få lese den selv og se om dere er enig med meg eller ikke. Alt i alt er anmeldelsen så velskrevet og så underholdene at den kommer til sin rett når jeg sier at det er uten tvil månedens beste anmeldelse!

About Spill.no

Spill.no ble stiftet i 2009 og har siden oppstarten utviklet seg til å bli Norges største uavhengige spillnettside. På Spill.no kan du lese spillnyheter, anmeldelser og mer om spill til Playstation, Xbox, Nintendo, PC, mobil og andre plattformer.