Spider-man: The Heist tilbyr ikke så veldig mye mer
0

Spider-man: The Heist tilbyr ikke så veldig mye mer

okt 26 Alexander Lund  

Obs: Kan være noen milde spoilers her

Spider-man tilleggspakken The Heist er en av tre annonserte historie-pakker som tar historien videre fra selve hovedspillet. Her får du møte the Black  Cat i et eventyr som knapt nok varer over en time hvis man er effektiv.

Tilleggspakken gir oss nye oppdrag, nye skurker og nye ting som man må samle inn for å låse opp de tre nye draktene. Det er veldig mye det samme her altså, bare at skurkene er annerledes, og det er blitt veldig mye vanskeligere.

F.eks har vi noen nye bøller som ha røkt arsenalet sitt med bærbare gatlingvåpen, og de er blitt veldig mer aggressive siden sist. Så vanskelighetsgraden har økt, men det er faktisk det eneste jeg la merke til.

Det er et moment i denne tilleggspakken som fortjener skryt, og det er et oppdrag hvor vi må samarbeide med The Black Cat for å eliminere vakter rundt et stort område uten å slå alarm, dette var et velkomment avbrekk fra det litt monotome gameplayet, men varer kun i fem minutter.

Nye skurker gir økt vanskelighetsgrad

Mest irriterende historie på lenge

Det er som nevnt “The black cat”, eller Felicia Hardy som er i sentrum i denne historien, og herregud så irriterende hun er. Hun sjarmerer Peter Parker i senk gjennom hele spillet, og selv om vi ser gjennom løgnene hennes som spiller er vi tvunget til å følge naive Peter Parker sin tankegang.

Black Cat har også fått sitt garderobeskap modernisert fra hvordan vi kjenner henne i tegneseriene. Et lurt trekk av Insomniac for å unngå kritikk om sexisme, pluss at tettinnsittende latex med stor kløft og pelsnakke er neppe praktisk for innbrudd uansett.

Det var flere ganger i spillet jeg skulle bare ønske at jeg kunne transformere meg inn i handlingen og nektet å gjøre de tingene man må gjøre for å følge historien videre.

Dessverre er ikke Spider-man et rollespill og vi følger handlingen rett frem til den svært forutsigbare cliff-hangeren som kommer etter to timer.

Black Cat snurrer Spider-man rundt lillefingeren

Edderkoppen-sansen virker ikke mot katter ser det ut som

Ett spørsmål jeg stiller meg er hvorfor Parker faktisk må jage etter the Black Cat?

Gjennom hele spillet får hun ikke et eneste slag mot seg, og hun klarer lett å overmanne vår helt flere ganger, uten å engang å bli angrepet, og hun er egentlig aldri i trøbbel.

At Spider-man ikke blir innlagt med en overdose av edderkopp-sansen når han snakker med henne er et medisinsk mirakel.

Hele hennes væremåte gjør det vanskelig å faktisk heie på henne.

Så hva er egentlig motivasjonen til å fullføre kapittelet? Det eneste vi får fra spillet er en opplagt løgn og frasen “gjøre det rette.”

For første gang på svært lenge mangler jeg motivasjon til faktisk å følge historien.

Vel, uansett så er dette en grei tidstyv hvis du har 1-2 timer å slå ihjel, og kanskje neste kapittel vil bli litt bedre på å motivere oss.

PS: Jeg ble ikke ferdig med sideoppdraget fra den snart pensjonerte politimannen om å finne stjålne kunstverk, men jeg lukter en plottwist om hvem han virkelig er. 

About Alexander Lund

Opplevde "good old days" av videospill, og har fremdeles den gamle grå PSX som sin favorittkonsoll. Liker en god historie bedre en mange pixler og FPS i et spill